Wybór
odpowiedniego stroju do pracy bywa kłopotliwy, zwłaszcza kiedy
przychodzi, gorące, upalne lato. Stajemy wówczas przed dylematem,
jak się ubrać, aby wyglądać stosownie do zajmowanego przez nas
stanowiska, ale równocześnie tak, aby nie było nam zbyt gorąco i
żebyśmy czuli się komfortowo w pracy. Nie zawsze można sobie
pozwolić na pełną dowolność. Są firmy i stanowiska, gdzie strój
ma kluczowe znaczenie. Jakiej więc odzieży należy unikać
ubierając się do pracy?
Osoby
których zadaniem jest budowanie wizerunku firmy nie może sobie
pozwolić na zbytni luz w ubiorze. Jego strój świadczy o szacunku
dla drugiej strony, bez względu na to czy jest to kontrahent,
podwładny, przełożony, czy może kolega z pracy.
Najbardziej
restrykcyjne zasady obowiązują osoby, które pełnią zawody
zaufania publicznego. Tutaj zalecany jest można powiedzieć
konserwatywny strój. To on właśnie powoduje uczucie zaufania jakim
obdarza taką osobę klient. Takimi osobami są więc notariusze,
urzędnicy, politycy, adwokaci, sędziowie, bankowcy ale również
pracownicy edukacji.
Trochę
mniej rygorystyczne zasady obejmują pracowników branży IT, mediów,
reklamy. Niekiedy w firmie dozwolona jest swoboda w ubiorze, aby
tylko nie był to strój rażący dla innych, zbyt wyzywający czy
wulgarny. Warto brać przykład ze swoich przełożonych i ubierać
się po prostu podobnie, wówczas będziemy mieć pewność że nie
popełniamy gafy.
Wybierając
strój do pracy musimy pamiętać, że im wyższa pozycja zawodowa,
tym mniej luzu w ubiorze nam pozostaje. Powinien być on bardziej
konserwatywny, nie tylko w fasonach ale również jeśli chodzi o
jego kolorystykę. Takie zasady panują o każdej porze roku, nie
tylko latem. To właśnie przełożony daje przykład podwładnym
swoim strojem i zachowaniem.
Nie
wypada pokazywać się w biurze latem w zbyt skąpym ubraniu.
Pokazywanie nagiej skóry nie jest w dobrym tonie. Zrezygnujmy więc
z bluzek odsłaniających brzuch, prześwitujących materiałów,
krótkich topów na ramiączkach i zbyt kusych spódniczek.
Niedopuszczalne są bluzki spod których prześwituje bielizna.
Nietaktem jest również zakładanie szortów czy krótkich spodenek.
Panowie powinni mieć zawsze długie spodnie, natomiast panie
spódnice o długości mniej więcej do połowy kolan.
Nieelegancko
wygląda też naga łydka u panów. Powinni oni zakładać takie
długości skarpetki, aby zakrywały one łydki.
Panie z
kolei powinny do szykownej kreacji zakładać pończochy bądź
rajstopy. Nieelegancko jest mieć gołe nogi.
Również
buty powinny być zabudowane. Nie wypada latem chodzić do pracy w
sandałach, klapkach czy japonkach. Czółenka powinny mieć zakryte
palce i pięty. Natomiast panowie powinni również unikać klapek
oraz sportowego obuwia.
Nieelegancko
wyglądają i nie powinno się nosić koszul z krótkim rękawem.
Rękaw powinien być długi a na nim marynarka, której również nie
zdejmujemy, chyba, ze zezwoli na to przełożony, na przykład jeśli
sam zdejmie swoją marynarkę.
Jak
widzimy nie jest łatwo latem w biurze, chyba, że ma się
klimatyzację. Strój świadczy o człowieku wiec zawsze powinien być
wyprasowany, zadbany, tak abyśmy nie musieli się go wstydzić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz